en blogg om min kreativa process, inspiration och pågående projekt.

Gammal grej




Försökt teckna ikväll, men kraften är inte med mig. I brist på nytt laddar jag upp lite gammalt material från min förra blogg, innan jag raderar den. Detta är en 3-sidor lång serie jag gjorde under min tid i Karlstad (våren 2010) till ett slutprojekt i bildberättande. Vid tillfället var jag lite missnöjd med den, främst för att utseendet på mannen ändrades för mycket från sida till sida, sen att jag fick göra en hel del kompromisser utifrån mina grundskisser.

Så här i efterhand kan jag se mer objektivt på den och finner den intressant. Dels för att jag kan se hur mycket jag har utvecklats, både i stil och utförande. Så länge jag känner att jag utvecklas från år till år, är jag nöjd, då spelar det inte så stor roll hur duktig jag är just idag.

(Om det går att följa med i "storyn" blir jag glad, även om jag nu kan tycka att den är lite otydlig.)


2 kommentarer: